Inżynier i Fizyk Medyczny 4/2012 vol. 1
redakcja
/
editorial board
143
Specjalizacja
z fizyki medycznej
– materiały edukacyjne
Prezes Polskiego
Towarzystwa Fizyki
Medycznej
Paweł Kukołowicz
Dr fizyki, dr hab. n. med.
W
wydaniu 2/2012 „Inżyniera i Fizyka Medycznego” Anna Je-
leń przedstawiła podstawowe informacje na temat kształ-
cenia specjalizacyjnego w dziedzinach fizyka medyczna i inży-
nieria medyczna. Obecnie ponad 60 osób realizuje specjalizację
z fizyki medycznej. Fizycy muszą poświęcić kilka lat, aby uzyskać
tytuł specjalisty w zakresie fizyki medycznej. W numerze 3/2012
ukazał się bardzo ciekawy artykuł Ryszarda Dąbrowskiego doty-
czący dozymetrii małych pól. Tekst ten otwiera serię publikacji,
które – poza wartością merytoryczną – mają istotne znaczenie
szkoleniowe dla fizyków medycznych uczestniczących w specja-
lizacji z fizyki medycznej. Jako osoba zaangażowana w specjali-
zowanie fizyków medycznych będę się starał, aby w każdym wy-
daniu czasopisma ukazywał się artykuł szkoleniowy. Oczywiście
wiedza z zakresu fizyki medycznej jest ogromnie szeroka i nie
sposób przedstawić ją całą. Niech jednak zamieszczane artykuły
w „Inżynierze i Fizyku Medycznym” chociaż w niewielkim stop-
niu wspierają proces kształcenia. W najnowszym numerze taką
rolę odgrywa artykuł napisany przez mgr Marzenę Mrozowską
i przez niżej podpisanego, poświęcony koncepcji Jednorodnej
Dawki Równoważnej.
Życzymy przyjemnej i owocnej lektury!
Inżynier i Fizyk Medyczny
jako dwumies ięcznik
od 2013
Dwumiesięcznik dla praktyków, techników, inżynierów, osób z dziedziny
fizyki i inżynierii nie będących lekarzami, zatrudnionych w zakładach
ochrony zdrowia.
Prenumerata roczna 2013 – 90 zł
6 wydań!
W prenumeracie taniej!
Wystarczy zadzwonić lub napisać
Tel. 71 796 41 59
E-mail:
Prenumeratę można zamówić od wydania 1/2013
dokonując przedpłaty na rachunek:
INDYGO, ul. Kamienna 105, lok. 9, 50-547 Wrocław
74 1020 5242 0000 2302 0150 6559
Numery archiwalne (od 1/2012) dostępne w redakcji w cenie 10zł/egz.
Prosimy pamiętać o wpisaniu: danych adresowych, okresu prenumeraty,
ceny oraz numeru, od którego chcą otrzymywać Państwo prenumeratę.
Więcej na:
reklama
1,2,3,4 6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,...56