W dniu 12 października 2012 roku w całej Polsce rusza kampania społeczna „AED + Ty = Życie”. Celem kampanii jest rozpropagowanie idei defibrylacji półautomatycznej AED w przestrzeni publicznej u osób z nagłym zatrzymaniem serca. Ideą kampanii jest przekonanie społeczeństwa, że defibrylatory AED mogą być wykorzystane przez osoby bez przeszkolenia medycznego.
Partnerami kampanii jest sieć Multikino S.A. oraz dostawca sprzętu Paramedica Polska Sp. z o.o. Sp. k.. Patronem wspierającym kampanię jest Polska Rada Resuscytacji, która udzieliła szerokiego wsparcia merytorycznego.
W ramach projektu „AED + Ty = Życie” we wszystkich 26 kinach sieci Multikino w 20 miastach w Polsce zainstalowano defibrylatory półautomatyczne AED. Przy zamontowanych skrzynkach z aparatami AED znajdują się instrukcje obsługi defibrylatora półautomatycznego, które mają zachęcić osoby odwiedzające kina do zapoznania się z tym zagadnieniem. Ponadto, na potrzeby kampanii społecznej zostali przeszkoleni wszyscy pracownicy sieci Multikino. Dzięki temu przy pomocy defibrylatorów AED będą mogli podjąć u osób, u których nastąpiło zatrzymanie krążenia, prawidłową, bezpieczną i maksymalnie skuteczną pomoc przedmedyczną, zgodnie z obowiązującymi wytycznymi Europejskiej Rady Resuscytacji. Każde z opisywanych urządzeń znajduje się w przestrzeni ogólnodostępnej kina. W związku z tym będzie mogła skorzystać z niego również każda osoba będąca świadkiem nagłego zatrzymania krążenia, zdecydowana do udzielenia pomocy poszkodowanemu.
Dotychczas jest to jedna z największych tego typu inicjatyw w Polsce, zarówno pod względem liczby przeszkolonych osób, jak i ilości udostępnionego sprzętu oraz wsparcia medialnego kampanii. Na potrzeby kampanii społecznej „AED + Ty = Życie” został zrealizowany spot filmowy, który będzie emitowany w bloku reklamowym przed każdym seansem filmowym w sieci Multikino. Specjalnie na potrzeby kampanii społecznej została stworzona strona internetowa www.AEDplusTY.pl Zawiera ona przystępne informacje dotyczące nagłego zatrzymania krążenia, używania defibrylatorów, mapy defibrylatorów AED w Polsce oraz dodatkowe materiały edukacyjne.
Partnerzy tego przedsięwzięcia mają nadzieję, że kampania społeczna „AED + Ty = Życie” przekona wszystkich odbiorców do aktywnego udzielania pomocy osobom poszkodowanym, u których doszło do nagłego zatrzymania serca. Ma w tym pomóc hasło kampanii: Nie bój się – udziel pomocy!
Kampania będzie promowana w sieci Multikino do końca stycznia 2013 roku.
Aleksandra Świkszcz
Koordynator Projektu
Kampania społeczna „AED + Ty = Życie”
Ul. Żołny 11, 02-815 Warszawa
Tel.: 22 313 09 27, Fax: 22 313 09 59
koordynator@AEDplusTY.pl